今は携帯から見てみたのですが、それらしき文章が見当たらず… 『Manage your ticket, log into your area , go to Purchased travel and visualize the journey you wish to modify. You can change your booking, request a refund, add or void passengers on your journey . 』 という記載を見つけたのですが、これは現地でなら出来る(ネットからは出来ない)ということでしょうか?
Angela より: 2012年8月22日 20:11
オンラインで変更またはキャンセルができるものなのでしょうか
→購入したチケットの種類によります。
上記のメッセージは意訳すると、
PNR not refundable
→このPNRは払い戻し不可
Il cambio biglietto è consentito solo verso l’offerta ECONOMY CAMBIO BIGLIETTO
→変更は、「変更可能なエコノミーチケットだけです」のみ認められます。
というものですから、上記の内容から察するに、Super Ecomonyのようなキャンセルや変更不可のチケットを購入されたのでは?
The information in Italian about these tickets on trenitalia websites suggests that you can only change them at train station ticket offices if bought online.