ログインしてさらにmixiを楽しもう

コメントを投稿して情報交換!
更新通知を受け取って、最新情報をゲット!

THE BLACK DOGコミュのMusic For Real Airports の声明文翻訳

  • mixiチェック
  • このエントリーをはてなブックマークに追加
 Music For Real Airports - The Project

 Music for Real Airports is a multimedia art project by musicians The Black Dog and interactive artists Human which is presented in art galleries. It is also a new album of music by the Black Dog. It is a response to the reality of occupying the semi-public space of an airport, and a contemporary reply to Brian Eno's work from the 70s.

 Airports are important and revealing. They are dystopian microcosms of a possible future society. The necessity of safety requires that they be systems of human control which only elevate the stress of their transient occupiers. Airports' promise travel, exploration and excitement but endlessly break that promise with their stale, tedious pressure. They are intense and overwhelming environments. Anyone who travels by air will have been puzzled by the way that airports tend to reduce us to a worthless pink blobs of flesh, the human equivalent of the bags on the conveyor belt. Yet despite the frustration of being in that atmosphere, some of the best of human nature is revealed, alongside some of the very worst. Airports make for great "people watching".

 The artistic intent of Music for Real Airports is therefore to examine the nature of airports and to explore what they could be. We argue that, considering their importance in our lives, airports have not been sufficiently represented by artists. Perhaps the best known artistic response to airports is Brian Eno's Music for Airports, whose purpose seems to be largely elegiac, even if conceived as an antidote to the stress of plane delays. Our performances, events and installations are a more accurate update to Eno's work, and a to a degree, a riposte. Some members of The Black Dog were disappointed by Eno's treatment of the subject in 1978 and have been considering how to produce a more meaningful response ever since.

http://www.musicforrealairports.com/live/index.php


 Music for Real Airports はアートギャラリーで公開される、音楽の The Black Dog と双方向的芸術家集団の Human によるマルチメディア型のアートプロジェクトだ。それは The Black Dog のニューアルバムでもある。人によって占められた空港の半公共空間に対する反応であると同時に、70年代の Brian Eno の作品に対する現代の返答である。

 空港は重要かつ意味深い。それらは在り得る未来社会のディストピア的小宇宙だ。安全の必要性はそれらを一時利用者のストレスをひたすら高める人間管理のシステムにする。空港は旅行や冒険、興奮を約束するが、しなびた、厭き厭きする強制によってその約束を永久に裏切る。それらは異様で、抗し難い圧倒的な環境なのだ。わたしたちを無価値なピンクの肉塊に変え、コンベアベルトに載ったバッグと等価なものに貶めようとする空港のやり方に、空路利用者のだれもが煩わされるだろう。しかしその空気の中に居ることによるフラストレーションの一方で、人間本性のうち最善の幾つかが、非常に悪いものと同時に明らかになる。空港は人間観察に最も適した空間なのだ。

 Music for Real Airports の芸術的意図は従って空港の本質を吟味し、その可能性を探ることにある。わたしたちの生活の中でのそれらの重要性を考慮すると、空港はアーティストたちによって十分に表現されているとは言えない。おそらく、空港に対するアートによる最も有名な反応は Brian Eno の Music for Airports であり、その目的は仮に航空機遅延によるストレスへの解毒薬であると解釈したとしても、ほとんど哀愁を帯びている。われわれの演奏、イベント、インスタレーションはEno作品に対するより的確な最新版であり、ひとつの反論である。The Black Dog のメンバーの数人は、この主題に対する1978年の Eno の処置に失望し、それ以来どのようにしてもっと意味のあるレスポンスを創り出すか、考え続けてきたのだった。

コメント(1)

まったく需要が無いかも知れないが、私が空港を現代社会の模型として考えていることとこの作品の意図は一致し、その声明文にも共感を持ったので翻訳することにした。誤訳は容赦を願う。

ログインすると、みんなのコメントがもっと見れるよ

mixiユーザー
ログインしてコメントしよう!

THE BLACK DOG 更新情報

THE BLACK DOGのメンバーはこんなコミュニティにも参加しています

星印の数は、共通して参加しているメンバーが多いほど増えます。

人気コミュニティランキング