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真のキリスト・ニューエルサレムコミュの個人礼拝(A2続き#3) 題名:祭壇の炎と灰(赤い牛の灰と、そこからの清めの水、民数記19章)

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3.*「御起立願います。賛美歌245番を、お開き下さい。」(世のならぬさきに)

3. *Please raise. Please open the Hymn number 245. (Before the world was formed)


4.聖書の前でひざまずき、主の祈りを声に出さずになす。聖書を開く、(聖書の全部をあらわす、十戒の部分、出エジプト記20章、または申命記5章、もしくはレビ記19章を開く)聖言を開いた後、聖言に向かって一礼し、立ち上がる。新教会の二つの本質的なものに相応している聖言の左右にある二本のろうそくに点火:祭壇に向かってひざまずき、聖言に向かって、一礼し、向かって左側のローソクにまず点火し、次に右側に点火する(電池式の燭台、もしくは聖書の左右に電灯を常に点燈して置いても良い相応とも思われますが?)。

4. Kneel before the Holy Bible, bow down to it and say the Lord's prayer without sound only within the mind. Open the Holy Bible, (Open the part of the Exodus chapter 20, which represents the entire Holy Bible). After opening the Holy Bible, bow down head toward the Holy Bible and rise. Fire the two candles in both sides of the Holy Bible, they are the correspondence of the essential of the New Church: first to the left side of the candle to fire; then fire the right side of the candle.

*「御着席願います。」朗読(祈り読み):「新しい教会の二つの本質的なものであるところの、主〔イエス・キリストを天地の唯一の神として〕承認することと十戒の戒め〔霊魂の救いの聖約〕に従って生きることは、終りと初めまで教えられなくてはならないことを意味している(491番)・・・。『これらは地の神の前に立っている二本のオリーブの木であり、二つの燭台である』は、かれらにおける主から発した愛と理知、または仁慈と信仰とを意味している(493番)。」(啓示による黙示録解説、上巻p.599−p.600)

 *"Please be seated." Readings (prayer readings). "'these two articles, the acknowledgment of the Lord [Jesus Christ as the One only God of heaven and earth], and a life according to the commandments of the Decalogue [covenant of the salvation of soul], which are the two essentials of the New Church, are to be taught until the end and the beginning (n. 491).'・・・'These are the two olive-trees, and the two lamp stands, which are standing before the God of the earth,' signifies love and intelligence, or charity and faith, from the Lord with them (n. 493)." (AR Summary chapter 11)


「『わたしはわたしの二人の証人に与えよう』は、主が天と地との〔唯一の〕神であられ、その人間的なものが神的なものであることを心から告白し、承認し、十戒の戒めに従った生活により主に連結している者たちを意味している。これらの者がここに『その二人の証人』により意味されている理由は、この二つは新しい教会の二つの本質的なものであるためである。主が天と地との〔唯一の〕神であられて、その人間的なものも神的なものであるという第一の本質的なものは『証』であり、従って、そのことを心で告白して、承認する者達は『証人』である・・・・。」(啓示による黙示録解説490)

 "And I will give unto My two witnesses, signifies those who confess and acknowledge from the heart that the Lord [Jesus Christ] is the [One only] God of heaven and earth, and that His Human is Divine, and who are conjoined to Him by a life according to the precepts of the Decalogue. The reason why these are here meant by 'the two witnesses,' is, because these two are the two essentials of the New Church. That the first essential, that the Lord [Jesus Christ] is the God of heaven and earth, and that His Human is Divine, is 'a testimony,' and consequently, that they are 'witnesses' who confess and acknowledge it in the heart" (AR490)



 *個人で、家族で新教会の礼拝・聖餐式のできる、その理由とは?

新教会の礼拝・聖餐式のなせる、その教会とは?

 *天界の秘義10760〜10766番(新しいエルサレムとその天界の教義241−245)から

 *「人間のもとに天界を作るものはまた教会を作るのである。なぜなら教会は地上における主の天界であるからである。従って天界について前に言われたことから教会とは何であるかが明白である。

 主の教会は内なるものであり、また外なるものである、すなわち、それは愛から主の戒め〔十戒〕を行う者達のもとでは内なるものであり−−なぜならこれらの者は主を愛する者達であるからである−−またそれは信仰から主の戒め〔十戒〕を行う者達のもとでは外なるものである、なぜならこれらの者は主を信じている者であるからである。

 教会が存在するためには、聖言〔聖書〕から発した教義がなくてはならない、なぜなら教義がなくては聖言〔聖書〕は理解されないからであるが、しかし人間の中で教義のみが人間の中に教会を作るのではなく、それは教義に従った生活である。ここから信仰のみが教会を作るのではなくて、仁慈である信仰の生活がそれを作るのである。

 教会の純正〔純粋〕な教義は仁慈の教義〔十戒〕と同時に信仰の教義であり、仁慈の教義を欠如した信仰の教義ではない。なぜなら仁慈の教義と同時に信仰の教義は生命の教義であるが、しかしそれは仁慈の教義を欠いた信仰の教義では無いからである。

 教会の外側にいるものの、一人の神を承認し、隣人に対する一種の仁慈の中にその者達の宗教に従って生きている者達は教会に属した者達と交わっているのである、なぜなら一人の神を信じて、〔十戒を守り〕正しく生きている者は一人として罪に定められはしないからである。ここから主の教会は主が承認され、聖言〔日々聖書が特にヘブル語聖書の朗誦〕が存在するところに特に存在していはいるものの、それは全世界のあらゆる所に存在していることが明白である。

 誰でも、その者の中に教会が存在しているなら救われるのである。しかし誰であれ、その者の中に教会が存在しないなら罪に定められるのである。」

 *You are a New Church? What authorizes or enables you to do the personal worship services, and authorizes and enables you to do a personal Holy Supper?

What is the New Church which enables the personal and family worship services, and Holy Supper?

 *AC10760~10766 (HD241~245)

10760. That which makes heaven with man also makes the Church, for the Church is the Lord's heaven on earth. Consequently from what has been previously said about heaven, it is evident what the Church is.

10761. That is called the Church where the Lord is acknowledged, and where the Word [Bible] is; for the essentials of the Church are love to the Lord from the Lord, and faith in the Lord from the Lord; and the Word teaches how a man must live in order that he may receive love and faith from the Lord.

10762. The Lord's Church is internal and external; internal with those who do the Lord's commandments [Decalogue] from love, for these are they who love the Lord; and external with those who do the Lord's commandments [Decalogue] from faith, for these are they who believe in the Lord.

10763. In order that the Church may exist, there must be doctrine from the Word [Bible], because without doctrine the Word [Bible] is not understood; yet doctrine alone in a man does not make the Church in him; but a life according thereto. From this it follows that faith alone does not make the Church; but the life of faith which is charity.

10764. The genuine doctrine of the Church is the doctrine of charity and at the same time of faith, and not the doctrine of faith without that of charity; for the doctrine of charity and at the same time of faith is the doctrine of life; but not the doctrine of faith without the doctrine of charity.

10765. Those who are outside the Church, and yet acknowledge one God, and live according to their religion in a kind of charity toward the neighbor, are in communion with those who are of the Church, because no one is condemned who believes in God, and lives well. From this it is evident that the Lord's Church is everywhere in the whole world, although specifically it is where the Lord is acknowledged, and where the Word is [Especially the Hebrew Word!].

10766. Everone in whom the Church is, is saved. But everone in whom the Church is not, is condemned.

黙示録講解1070:2から、毎週の主イエス・キリスト礼拝と日々のヘブル語聖言の学び(十戒、聖書、天界の教義)とが教会を構成する二つのものである?

「教会を構成する二つのものがあることが前に言われた、すなわち、主は救われる力を持たれ、聖言〔聖書〕は神的なものであることを承認し、信じることであり、この二つのことが承認されず、信じられない所には教会は存在しないのであり、そして主は人間を改良し、人間に信仰と愛とを与えられるが、そのことは、聖言は道を――人間は主から信仰と愛とを受けるためには、そこを通って主のもとへ行かねばならないが、その道を――教えているという理由のためである。この二つの真理が教会の中で認められない限り、それは教会ではないのである。」

 Form AE1070:2, the weekly worships of the Lord Jesus Christ and daily readings of the Hebrew Word (Decalogue, Bible, and the Heavenly Doctrine) these two things constitute the Church!

 “[2] It has been said above that there are two things that constitute the church, namely, the acknowledgment and belief that the Lord has the power to save, and that the Word is Divine; and that where these two are not acknowledged and believed there is no church; and for the reason that the Lord reforms man and gives him faith and love, and the Word teaches the way in which man must go to the Lord that he may receive faith and love from Him. Unless these two truths are recognized in a church it is not a church.”



黙示録講解1056番から

『主〔イエス・キリスト〕が拝され、〔特にヘブル語〕聖言が読まれる所にのみ教会があるためである。』

From AE1045

“・・・there is a church only where the Lord [Jesus Christ] is worshiped and the [especially Hebrew] Word is read.”



 黙示録講解1056番から、宗教的な権威により世を支配し、人々を支配する愛に生まれた人達?教会の聖い事柄を手段として主権を求める愛?

 聖書の日々の学びと主イエス・キリストのみを毎週の日曜礼拝の対象とはなさない宗教に属する人達には、霊的な心、合理的な心は開かれないのでしょうか?

 『地に住むものは怪しむであろう』は、聖言を斥けるところの、かの宗教的信念の者らを意味している。これは『地に住む者ら』の意義から明白であり、それはかの宗教的信念を抱いている者らである、なぜなら『地』は教会を意味しているが、しかしここでは教会は何ら存在しないため宗教的信念である、そのことは主が拝され、聖言が読まれる所にのみ教会があるためである。聖言を斥ける者らが意味されていることは以下に記されていることから明らかである、すなわち、彼らは『その名が世の基から生命の書に記されていない』者らであり、『前にはいたが、今はいない、それでもいる獣を見た』者らであり、『獣』は(前のように)聖言を意味しており、それ故彼らは聖言が、前にはいたが、今はいないものの、依然いる
ことを怪しんでいるのである。



 啓示による黙示録解説586番から、

 『聖徒達』により、主から聖言を通して諸真理の中にいる者達が意味されている事は、前に(173番)引用した記事から、また以下の記事からも明らかとなるであろう−−イエスは言われた、彼らをあなたの真理をもって聖めてください、あなたの聖言は真理です。私は私自身を聖めます、彼らも真理により聖められるためであり、私が彼らの中に、あなたが私の中におられるためであります(ヨハネ17:17,19,23)。

 エホバはシナイから来られ、彼は聖い巨万の者達から来られた、その右手からは律法の火が彼らに向かって発した、その聖徒は凡てあなたの御手の中に在ります。彼はあなたの御言葉を受けるでしょう(申命記33:2,3)。

 このことから、主から聖言を通して神的諸真理の中にいる者達は『聖徒』と呼ばれ、また戒め〔十戒〕に従って、すなわち、聖言の諸真理に従って生きる者達は、『エホバの聖者』と呼ばれたことが明らかである(レビ19:2、他)。そしてもし彼らが契約を守ろうとするなら、『聖い国民』となるであろう(出エジプト19:5、6)。ここから、十戒を中に入れたその箱が置かれた幕屋のその場所は至聖所と呼ばれた(出エジプト26:33、34)。聖言の諸真理に従って生きる者達は『聖徒』と呼ばれているが、その者達が聖いのではなくて、その者達の中にある真理が聖いのであり、彼らが主から真理の中にいる時、彼らは聖いのであって、主の聖言の諸真理が彼らの中に在る時、主が彼らの中におられるのである(ヨ
ハネ15:7)。

 AR586, That by " saints" are meant those who are in truths from the Lord through the Word, may appear from the passages adduced in (n. 173), and also from the following:-

Jesus said, Father, sanctify them in Thy truth, Thy Word is truth. I sanctify Myself, that they may be sanctified in the truth; I in them, and Thou in Me (John 17:17, 19, 23).

Jehovah came from Sinai, He came from the myriads of holiness, from His right hand went the fire of the law to them, all His saints are in Thy hand; he shall receive of thy words (Deut. 33:2, 3).

From this it is plain, that they are called "saints" who are in Divine truths from the Lord through the Word: also, that they who live according to the commandments [Decalogue], that is, according to the truths of the Word, were the "saints of Jehovah" (Lev. 19:2; Deut. 26:18, 19). And if they would keep the covenant, they would be a "holy nation" (Exod. 19:5, 6). The Decalogue is the covenant which they were to do (n. 529). Thence the place in the tabernacle, where the ark was, in which was the Decalogue, was called the holy of holies (Exod. 26:33, 34). They are called "saints" who live according to the truths of the Word; not that they are holy, but the truths in them are holy, and they are holy when they are in them from the Lord; and the Lord is in them when the truths of His Word are in them (John 15:7).
啓示による黙示録解説529番から

 19節。『かくて神の神殿が天に開かれ、その神殿に契約の箱が見えた』は、新しい天界を−−そこでは主はその神的な人間的なものにおいて礼拝され、彼らはその十戒の戒めに従って生きており、それらは新しい教会の二つの本質的なものであって、それにより連結が生まれるが、その新しい天界を意味している。『神の神殿』により主の神的な人間的なものが意味され、同じく天使達のいる天界とまた地上の教会が意味され、この三つのものが『神の神殿』により意味され、それらは分離されることができないことは191番に見ることができるが、しかしここでは『神の神殿』により、天使達のいる天界におられる神的な人間的なものにおける主が意味されている、なぜなら、それは『天の神の神殿』と呼ばれているからであ
る。『神殿の中の箱』により十戒が意味されている。なぜならその箱の中には十戒を記した二枚の板石しかなかったからである。神殿が『開いていること』により、この二つのもの、すなわち、新しい教会の二つの本質的なものである神的な人間的なものと十戒とが、悪い者らが地獄へ投げ込まれた後で、今や見られ、また見られもしたことが意味されている(528番)。『その契約の箱がその神殿の中に在った』と言われている理由は、下に見られるように、契約は連結を意味するためである....

 AR 529. Verse 19. And the temple of God was opened in heaven, and there was seen in His temple the ark of His covenant, signifies the New Heaven, in which the Lord in His Divine Human is worshiped, and they live according to the commandments of His Decalogue, which are the two essentials of the New Church, by which is conjunction. By "the temple of God" is signified the Lord's Divine Human, likewise heaven, where angels are, and also the church on earth; that these three are signified by "the temple of God," and that they cannot be separated, may be seen (n. 191); but here, by "the temple of God," is signified the Lord in His Divine Human in heaven where the angels are, because it is called "the temple of God in heaven." By "the ark in the temple" is meant the Decalogue, for in the ark there were only the two tables on which the Decalogue was written. By the temple being "open" is signified that these two, the Divine Human and the Decalogue, which are the two essentials of the New Church, are now seen, and were seen after the evil were cast into hell (n. 528). The reason why it is said "the ark of His covenant was in His temple," is, because a covenant signifies conjunction....

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