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【DDO】ギルドDIVコミュの情報トピック

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コメント(72)

Stats:
Dexterity: 17 (Base) +2 (Levels) +3 (Item) = 22 Dexterity (+6 Modifier)

Enhancements:
Fighter's Combat Expertise II
Fighter's Shield Mastery III
Fighter's Action Boost IV
Fighter's Armor Mastery II

For a Halfling 2 Barbarian/8 Fighter Build
+5 Mithral Full Plate: +13 (Armor)
+5 Mithral Tower Shield: +9 (Shield)
Dex Bonus: +5
Barkskin: +5 (Natural)
Spectral Optics Goggles: +3 (Deflection)
Fighter's CE II: +9 (Dodge)
Base AC: +10
Halfling Size AC: +1 (Dodge)
Dodge: +1 (Dodge)
Chaosguarde Bracers (Lawful): +2 (Dodge) -> Will Require a UMD Score of 20
Fighter's Action Boost III: +5 (Enhancement)
Paladin's Aura of Good: +5 (Morale)
Barbarian's Uncanny Dodge: +4 (Dodge)
Haste: +1 (Dodge)
Total Possible AC: 73/75 (Blocking)/79 (With Mobility)

現パッチで一時的上限は79になってますね
TFメモ
紫チーム:Rog/Ftr/Clr/Clr/Wiz/AnyMelee
紫赤チーム:Rog/Ftr/Clr
紫青チーム:Clr/Wiz/Any
 WizMust Need Cloud Kill&Jump

緑チーム:Wiz/Wiz/Clr/Any/Any/Ftr
緑黄チーム:Ftr/Clr/Any
緑青チーム:Any/Any/Any
 Wiz/SorMust Need Dimension Door(Slot or Scroll)

Wizのお仕事:CC+Cloud Kill
 Damage Dealing Spellに使うマナなどないっ
 あと、寝ないことなっ(笑
Mod3 リリースノート外変化 抜粋

■武器、アイテム持ち替え
武器類持ち替えに3秒のウェイト
アクセサリー類付け替えに約2秒のウェイト
3秒は長いです。Quick Drawは本当に考慮に値するかもしれません。

■死亡ペナルティ
11レベル-2500EXP
12レベル-5000EXP
10レベル時の-1000EXPと比較すると、劇的に増えます。レベル下がりも発生します。これまでのDDOのデザイン方向からは大きな転換。

■Feat入れ替え
値段-10万gp
必要アイテム-Kyhber Shard
インベントリ5ページの方式ですね。
■ドラゴン/タイタンのルート分配に新方式導入予定

リーダーがランダム配分を設定すると、敵ボスを落とした時点で、ルーンがランダムなキャラにバインドされます。このロットはPug用には面白いかも。

■Stone SkinとElemental Protectionスペルの大幅変更
一定ポイントまでの完全吸収式になります。プロテクスペルは基本的に弱体化の方向です。レジストとの同時使用が基本になるとされています。

■メタマジックFeat Quicken 大幅強化
 リキャスト超強化。

■新武器Mod Vicious
命中時追加+2d6ダメージ。使用者にも1d6ダメージ
↑補足訂正
■ドラゴン/タイタンのルート分配に新方式導入予定
敵ボスを落とした時点ではなく、誰かがルーンを拾った時点(as soon as someone attempts to pick up the shard)ちなみに、random lootへの変更は可能だが、逆に戻すことは不可能とのこと

■レジスト、プロテクエナジーの方式変更
この2種のスペルを使えるクラスが、すべて現ソーサラー仕様に変更。種類を選択しなくてよい!

■Stone SkinとElemental Protectionスペルの大幅変更
プロテクは弱化だが、ストーンスキンは大幅強化の予感。これで前衛にストーンスキンを維持しつづけて、タイタンに挑むのもありうるか?!
>プロテクは弱化だが、ストーンスキンは大幅強化の予感。
いや、ストーンスキンも弱体化です。詳しく書くと

●エレメンタルプロテクション
キャストレベルX10ポイント(10レベルキャストなら120ポイント)までの対象エレメンタルダメージを吸収。呪文自体は、効果時間が終了するか、設定されたポイントまでのダメージを吸収した時点で終了。

実際の所、例えばTS屋外の溶岩池のダメージは20ポイントレジストでは止まりません。仮にあのダメージを40ポイントと仮定すると、現実装、DDOの1ラウンドは2秒なので、2秒毎に40炎ダメージです。10レベルキャストのファイアプロテクで『6秒間しか』ダメージを止められません。

●ストーンスキン
10DR/アダマンを対象に与えます。これもキャストレベルX10ポイント(10レベルキャストなら120ポイント)までのダメージ吸収で終了。効果時間が持続する限りDRも持続する現在の仕様と比較すると、明らかな弱体化かと思います。12回の攻撃を受けた時点で終了ですね。
>ストーンスキン弱化

使う場面によるんじゃないかな

現行仕様のストーンスキンが持続時間中、1打につき5DR/アダマンに対して、10DR/アダマンになるなら、12打をうけている間に、60ポイントのダメージの差が出ますよね。

3,4匹に囲まれて集中的に攻撃をうけても、消滅までに、2,3ラウンドかかるから、リキャストするには十分な時間です。場面によって今の倍以上の性能を発揮するんじゃないかと思います

ただ、ダメージ減少の総量におけるSP効率は、とくに長期戦、あるいは、殴られ続けるような場面では、たしかに非常に悪くなってますね。あと、リキャスト前提だと、金もかかってしまうのも欠点ですね

まぁ、あくまでも一時凌ぎの補助魔法であるということをよりいっそう強調した変更だと思いますね。
ちなみに、どっちの呪文もルールブック準拠に戻す為の変更ですね。

ストーンスキンの使い方ですが、新仕様では新しい用途を見つけていくしか無いかなぁと思います。

現状ではXCエリートの分断場面の右ルート、コロマーエリートの下水道上がりの場面、スレナル西のエリート等、物理ダメージが大きい敵と延々と戦う場面か、インコーポリアルの敵との戦闘の場面、クレリックのSP消費を一時的に補助する必要がある場面がストーンスキンの活躍場所になるかと思います。

新仕様では、高レベルのアーケインキャスターが、ソロでハーバークエストエリートなんかを駆け抜けて、フェイバーを稼ぐ時に使う呪文になるのでは無いでしょうか?10ポイントDRを活かせば、コンセントレートを補助する役割を持たせる事も出来るかもしれません。タングルエリートソロなんかにも、新仕様の方が使えそうです。

>消滅までに、2,3ラウンド
実時間で4〜6秒。リキャストよりも、ジャンプして走り抜けて、敵を振り切る方が良いかも。
新Featから注目の物を

Weapon Alacrity: Slashing
Weapon Alacrity: Piercing
Weapon Alacrity: Bludgeoning

習得にBAB11条件。アタックチェインの4発目を2回攻撃に!
+12/+12/+17/+22/+22
とするFeat。足を止めて殴りあう場合は異様に強い。

Greater Weapon Specialization: Slashing
Greater Weapon Specialization: Piercing
Greater Weapon Specialization: Bludgeoning
Greater Weapon Specialization: Ranged
Greater Weapon Specialization: Thrown

レベル12条件。ダメージ+2。敵のAC等々の条件を加味しても、現状ではWeapon Alacrityの方が圧倒的にDPS上昇に貢献すると思われる。ABの効果減少(+10→+6)で、+22の攻撃が1回追加になる効果はあまりにも大きい。

Greater Two Weapon Fighting
アタックチェインの4発目を2回攻撃に。神Featとなる可能性を秘める。
+12/+12/+12/+17/+17/+22/+22
アッタクモーションのアニメフレーム追加無し。攻撃判定のみが純粋に増加。

★GTWFとAlacrityの比較
12レベル時の攻撃回数 7回と5回
+12/+12/+12/+17/+17/+22/+22
+12/+12/+17/+22/+22

GTWFで二刀流時に+22の攻撃が2回発生するようになるのは大きい。Finesseタイプ以外のDPSビルドで二刀流を選択する可能性が生まれる。二刀流のアニメフレーム自体も短縮の方向なので、攻撃速度が速くなれば、(遊撃系の立ち位置ならば)二刀流ビルドは検討の価値有り。+12/+12/+12/+17/+17/+22/+22は魅力的。
http://www.ddo.com/forums/showthread.php?t=69883

ポイントをいくつかかいつまんで。

■クエストクリア時にダンジョン内にいなくても、入場時にクリアフラグが立って、EXPも入る。クエストもアドバンスされる

 これは色々なExploitに関わっていたんで……これからはやりにくくなります。

■Tome関連修正。Enchantment扱いからベーススコア上昇に。
 
 ようやく修正。INT本のスキルポイント反映等々。MedianteもCHA本使ってるんで、DV回数がようやく増えます。

■Freedom of Movement修正。

 ようやくです。ドラゴンルートのブーツ有る場合、ドラゴン島のプルが楽になる予感。

■サモンされるモンスターはキャスターの足元に

 ヘイト取りが…… 使い勝手が一気に悪くなります。ヘルハウンドが全く使えなくなる予感がします。

■タイタン修正!
●転び時間延長
●レイザーをもっと動かせるように
●クリスタルがレイザーのパワー時間をもっと長く!
●タイタンの爪攻撃の回数/ラウンドを減少
●ミサイル発射回数減少
●ミサイルダメージ減少
●ミサイルの飛行速度減少
●倒したピラーからのdetect box(<なにコレ?)の個数増加
●レイザーのdetect box増加

■雷ダメージでアイアンゴーレムが一時的にスロウに

■戦闘系フィートのDC計算時にレベルを足さなくなる

トリップ弱体化?とりあえずやってみないと分かりませんな

■Webの仕様完全変更

説明長すぎ。

■TSのスターオブイリアン

装備必要レベル上げられます。Dur上昇しますが。育成用に現パッチバーションの確保をおすすめ。

■デレラ
 チャームしても扉が開く! これは大きい!

■GC
 チェスト数を1に。そのかわり、スレナル内の3箇所のジャイアント洞窟全てにチェスト配置。

■スレナル南
 最終チェスト復活

■Co6
 Greymoonを飛ばしてCo6だけ繰り返し可能に。最終チェストはアイドル破壊後にのみ開ける事が可能に。
よっし、ウェブ仕様をがんばって訳そう
1.ジャイアントのようなもとからのイミュン効果やハード、エリートレンダーのようなヒットダイス判定によるイミュン効果がなくなる。

2.スパイダー、ウーズ、ファイアエレメンタルなどはWEBイミュン

3.ウェブの判定が今までとおり反応セーブだが、それに失敗しても、strチェックで脱出可能に

4.敵のWEBにプレーヤーがつかまるようになる。

5.ウェブの範囲が狭まる(現在は見た目以上の範囲がある)

6.炎効果で燃えると、直ちにそれにつかまっている前MOBが開放される

7.ガスト、ワイトがちゃんとウェブにかかるようになる

WEBの時代おわったヽ(´ー`)ノ
そのかわり、フォッグ系が大幅強化
1.設置系フォッグが見方の視界を邪魔しなくなる。
ただし、スリートストームは例外。

2.すべてのフォッグの中では、敵からの攻撃は視界がさえぎられているために、20%の確立でMissになる。CKがますますやばい!Acid Fogも期待大。

3.Obscuring mist, fog cloud, sleet stormのブラインド効果がブラインドネスワードゴーグルでは防げなくなる。Obscuring mistは燃やせるようになるから問題ないが、あとの二つはブレークエンチャがほしいところ。
http://www.ddo-japan.com/articles/news/more/98.html#top
日本語版新パッチ来た!
SUSパッチの変更点のポイント(木曜日導入)

■報酬ランサックバグの修正
待ってた!

■実体系アンデッドにトリップが効くように変更

■コンストラクト、エレメンタルにもトリップが効くように変更

■TF前提のソウルストーン運びが禁止に!
 ★今晩、明日の晩までにやっておくべきだと見ました!
これが報酬の目玉。
強すぎるから調整入れろとの声多数。
>ジニアス
鉱石報酬。確認を。

■Relic of a Sovereign Past 固定報酬
Nightforge Plate (full plate): +5 Adamantine Full Plate, DR 3/- (15 ore)
Chain Shirt - +5 Adamantine Chain Shirt (Armor 9, Max Dex 4, Penalty -1, DR 1/-) (9 ore)
Nightforged Docent: +5 Enhancement, False Life
+5 Adamantine Longsword (10 ore)
Nightforge Stilleto: +5 Adamantine Dagger (8 ore)
Throwing Spikes - +5 Adamantine Returning Darts (9 ore)
Nightforge Gorget (collar - necklace): Heavy Fortification (100%) (10 ore)
Bracers - Heroism CL5 3 charges, Improved False Life (10 ore)
Nightforge Darkhelm: Protection from Evil 3 charges, Wisdom +2, Will Save +5 (10 ore)
Nightforge Aegis (heavy shield): +5 Adamantine Heavy Shield, DR 1/- (15 ore)

カッコ内の数字が、ダンジョン内で集める必要のある、アダマンタインの鉱石の数です。
新シナリオユニーク
Chains of Flame

■Cape of the Roc - cloak, feather falling, Roc Strength 3/day (+6 str for 30 seconds)

STR+6で、+4時に比べて命中、ダメージ+1。30秒持続は短すぎるので、低STR職でSTRレバーを動かすのに使う程度か。クローク装備位置でフェザーフォーリングは悪く無いかも。

■Golden Greaves - boots, 15% striding, dr3/-

足位置でDR3が余りにも魅力的。前衛の基本装備になりうる。

■Hruvayah's Medallion - Spell Penetration VI, Taint of Evil (Negative Level for all good aligned characters)

ディスミサのSR貫通等、レベルペナを考えると、使用状況は限られると思われる。ただ、(あえてレベルを下げる事で)キャストレベル調整の出来るアイテムとして化ける可能性あり。

■Ring of Baphomet - Intimidate +11, charisma -1, wisdom -1, Bestow Curse 3/day

微妙。

■Staff of Inner Sight - +2 quarterstaff, +4 intelligence

INT+4アイテムを持っていなければ。一時的なDC上昇用か。

■Unkor's Cleaver - +4 battle axe, Keen

なかなかの良品。Improved Critical無しで前衛職を1混ぜしたバトクレ等、中衛職にベストマッチ。

The Sands of Menechtarun

■Hyena Claw Necklace - +3 Constitution, +7 Intimidate

微妙。

■Stinkpelt's Hide - +5 hide armor (6 max dex), -1 charisma

微妙。

■Whirlwind - +5 greatsword, screaming (1d6 sonic on every hit, telekenisis (on critical hits, will(?) save of 17 or be tripped)

非常に優秀。パワーアタック用武器としては、現状では最良か。
Action Boostの件。
+7でした。
1,2,3,4,5、それぞれ
+3,+4,+5,+6,+7
です。
久々に書き込み。ちせとんさんへ。タイタンルート。
http://www.ddo.com/forums/showthread.php?t=69886

■Battle Coin - Trinket, +1 compentence bonus to hit, Heal Moderate (works on Warforged and fleshies) 3 charges 1 recharge per rest
■Belt of Brute Strength - +6 Strength, Greater False Life
素晴らしい…
■Bereavement - +5 Battle Axe, Keen, Seeker +10
■Bravo's Sword - +3 Shortsword, +5 Sneak Attack
■Centurion Armor - +5 full plate (2 max dex), +4 reflex
■Chattering Ring - +3 Dodge, +13 Spot, -10 Move Silently
これも素晴らしい
■Gyroscopic boots - +10 Balance, 30% Striding
密かに良い!
■Insulated Armor - +4 half plate, Mithril, Lightning Resistance, Lightning Bolt Ward
■Jungle Cloak - Hide +10, Regrowth (Heal yourself for 100 points over 2 minutes) 1/rest
■Nullcloth Gown - Robe, Spell Resistance 20, Lighning Resistance, Cold Resistance, Fire Resistance, Magical Null (15% arcance chance of failure)
■Rattle Charm - necklace, Greater Acid Lore, Greater Sonic Lore, Proof Against Poison
■Seven Fingered Gloves - +11 Disable Device, +11 Open Lock, +5 Use Magic Device, -10% to arcane spell failure
+5が光る
■Shining Crescent - +5 Sickle (two handed, 2d6) - Admantine, Vertigo +6, Tendon Slice +6
素晴らしすぎる。これ手に入るまでがんばる予定。
■Skull Fetish Mask - +6 Charisma, Void Lore
■Titanic Docent - +5 Docent, Titan Shield (DR 30/- and SR 30 for 15 seconds. 1 charge/rest)
■Visor of Concentration - -7 Spot, +10 Concentration, Repair Lore, Ice Lore, Reconstruction 5, Glaciation 5
引き続き、マリリスルート

■Bracers of the Demon's Consort - Demonic Curse, Demonic Shield, Demonic Retribution, Unnamed Demon Consort Effect

Demonic Curse 殴る度にカース発動可能性
Demonic Shield 殴られる度に+30の一時的HP得る可能性
Demonic Retribution 殴る度にInflict Moderate Woundsキャスト可能性
Unnamed Demon Consort Effect 殴られる度に低確率でネガレベルもらう可能性

■Bramble-Casters - Gloves, Greater Spearblock (dr 10/slashing or bludgeon), ThornGuard (1d8 damage to attackers)
素晴らしい…
■Chaosblade - +5 Khopesh, Anarchic, True Chaos, Lesser Vampirism (命中毎にHP吸収)
鬼だね。
■Cloak of the Zephyr - cloak, Blurry (10% perma blur),
invisibility 1/day
これもすごい。
■Dustless Boots - Striding 20%, Move Silently +15, Hide +11
■Greenblade - +5 kukri, Force Burst (1d6 force on every hit?, 1d10 on criticals), Greater Arcane Lore (all spells have 10% of 2x critical)
良い!
■Demon Scale Armor - +5 scale mail (light armor), Proof Against Poison, Improved Lightning Resistance
■Lion-Headed Belt Buckle - +4 Strength, +4 Con, Immune to Fear, Roar (Causing melee attackers to resist or be Shaken)
■Marilith Chain - +5 chainmail, DR5/Lawful or Good, Taint of Evil (negative level if wear is good), Seeker +6, Shatter +6
■Pouch of Jerky - trinket?, Greater False Life, heal +11, Eat Jerky 3/day (removes poison and disease, regenerate health?)
■Sandstorm Goggles - Blindness Ward, True Seeing
■Seal of Earth - Ring, Natural AC +3, Acid Resistance, Stoneskin (level 12 caster, 3/day)
■Shining Crest of St. Markus - Helmet, Deathblock, Improved Devotion VI, Lesser Healing Lore
良いね
■Staff of Arcane Power - +2 Quarterstaff, Good Luck +2, Arcane Power Spell Selection ## (25 charges, 1 recharge per day), Wizard only (DC 26)

12レベルとして
Magic Missile, Ray of Enfeeblement, Lightning Bolt, Fireball, Cone of Cold, Hold Monster,Globe Of Invulnerablity使用可能。12レベルキャストレベル。

■Storm - +4 Heavy Crossbow, Keen, Thundering, Shocking Burst, extra +4 to hit
■Torc of Prince Raiyum-de II - necklace, Greater Spell Penetration VI, Wizardy III, Transform Kinetic Energy
殴られる度にダメージをSPに変換する可能性あり

全般的にマリリスの方がタイタンより良質。
ざっくり英語サーバー相場。+1本。
当初100万gp(100kPP)〜150万gp程度だった各種+1本。一ヶ月ほどで50万gpほどまで値下がり。即購入可能値段は75万gp程度〜
ちょうど半額まで下がってます。
32ポイントキャラに初期から突っ込む+1INTとか+1DEX本で無い場合(既存10レベルキャラに使用する分とか)は、待てれば1ヶ月位様子みると良いかもしれません。
日本サーバーのゴールドの流通量はなかなか読めませんが、体感では、日本サーバーの方が、みんなまじめにアイテムファームをしている気がします。
+1本類は、最初は入札合戦で大きく値を上げて、その後、+2本との比較で、実はあまり使えないという事が分かってきて、大きく値崩れというコースになると読んでいます。
この入札合戦の頃に参入してくる人が、日本サーバーでは多そうなので、最初の値段は大きく跳ねる可能性があると見ています。

*デストラクション武器の評価が低そうなんで、初期に買いあさる手もあるかも。
http://mixi.jp/view_bbs.pl?id=9075953&comm_id=1158035
英語版新パッチ。確定版では無いですが。
いくつかポイントのみ抜粋

■レンジャーのバークスキンが12レベルキャスト時にAC+5。+2基本で6,9,12レベルでそれぞれ+1。

■Wall of FireでWeb、Obscuring Mistが焼けるようになる

■Glyph of Wardingのダメージが大きすぎたので、ルールどおりに変更

■ゴーラファン(ボス)に新規追加アイテム。ダンジョンにはクリスタル製でマジカル能力付加されたアイテムが追加

■メネチャタランにも新規追加アイテム

■バックスタビングアイテムのダメージが追加に

■Staff of Arcane PowerがWiz、Sor、Brdが装備可能に

■バインド修正!!!
Spectacles of Spirit Sight
Thornlord
Whirlwind
Sirroco
Bejeweled Letter Opener
Stinkpelt's Hide
Vambraces of Inner Light
Silken Mail
これらのバインドは間違い。トレード可になります

■Beholder Optic Nerves 元の性能に戻り
砂漠ユニークまとめ
http://www.ddo.com/forums/showthread.php?t=69886

●Chains of Flame - level 12
Cape of the Roc - cloak, feather falling, Roc Strength 3/day (+6 str for 30 seconds) (end chest)
Golden Greaves - boots, 15% striding, dr3/- (minotaur chest)
Hruvayah's Medallion - Spell Penetration VI, Taint of Evil (Negative Level for all good aligned characters) (end chest
Ring of Baphomet - Intimidate +11, charisma -1, wisdom -1, Bestow Curse 3/day (minotaur chest)
Staff of Inner Sight - +2 quarterstaff, +4 intelligence (library chest)
Unkor's Cleaver - +4 battle axe, Keen

●Chamber of Raiyum - level 12
Adherent's Pendant - necklace, Superior Devotion IV, Wizardry II, Paladin only (dc 12)
Bejeweled Letter Opener - +3 Dagger, Keen, Improved Resonance IV, Improved Devotion IV
Mysterious Ring - Mysterious Effect x2 (two random effects. Can include +3 to a stat, Moderate Fortification, and +3 deflection bonus)
Silken Mesh - +4 Chainmail, mithril, axeblock, +10 move silently
Sirroco - +3 Longsword, Telekinetic (DC17 trip on Crit), Sirroco (Blindness on Crit, save negates it)
Spectacles of Spirit Sight - goggles, Necromancy Focus, Enchanment Focus
Vambraces of Inner Light - +3 Full Plate, +3 cha, command
本日のパッチで追加になるユニーク

●Bring Me the Head of Ghola-Fan! - level 10
Fellblade - +4 Falcion, +4 Vertigo (Balcony)
Mystic Band - Helmet, Spell Penetration 5 (Treasure Room)
Royal Guard Mask Teleport 1/rest (Treasure Room)
Staff of the Seer - +1 Quarterstaff, Intelligence +2, +2 Wisdom, +5 Use Magical Device, True Seeing 1/day

★+5UMDがポイント。他のユニークも良品揃い。

●The Sands of Menechtarun
Bloodstone - Trinket, +6 Seeker (Undead area, Thirsty One)
Bow of the Elements (Air) - +4 Long bow, Shocking Burst, +2 Dexerity (Undead area, Whirling Ozann)
Coronation Shield - +4 Heavy Shield, Blinding (Undead area, Thirsty One)
Dynastic Falcata - +4 Khopesh, Adamantine, True Law, +2 Charisma (Undead Area, General)
Firestorm Greaves - Fire Resist, Fire Absorption 33% (absorbs 1/3 of all fire damage taken after other protections)
Flint - +4 Dagger, Shocking Burst
Gloves of the Falcon - +2 dex, +10 spot (Firebrand area, Lt. Ayurro)
Hyena Claw Necklace - +3 Constitution, +7 Intimidate (Windlasher area, Stinkpelt)
Mummy Wraps - +4 Padded Armor, Fearsome (Undead Area, Thumok The Mad)
Ring of Spell Storing - Restores 25 spell points 3/rest.
Robe of Fire - Superior Combustion 3, Evocation Focus, Fire Resist (undead area, Thumok the Mad)
Shard of Vollun - Trinket?, Wizardy III, Improved Radiance III
Shield of the Scorpion - +4 Heavy Shield, Spearblock
Stinkpelt's Hide - +5 hide armor (6 max dex), -1 charisma (Windlasher area, Stinkpelt)
Thornlord - +4 Longbow, +2 extra damage (Windlasher area, Yurrugh the Swift)
Weathered Targe - +3 Light Shield, Densewood, Improved Lightining Resistance (Undead area, Thumak The Mad)
Whirlwind - +5 greatsword, screaming (1d6 sonic on every hit), Telekinetic (DC17 trip on Crit) (Windlasher area, Den Mother)
Wolf Whistle Necklace - Charm Canine 3/day
Vulkoorim Dervish Robe - Lesser Fire Resistance, +4 ac (Vulkoorim area)
Vulkoorim Pendant - Necklace, Superior Nullification II, Improved Devotion II, Taint of Evil (Vulkoorim area)
Zephyr - +3 Short Sword, Finesse (Windlasher area, Yurrugh the Swift)

★Firestorm Greavesの炎33%吸収は完全な新効果
★Ring of Spell Storing 今回の目玉。+75SPは大きすぎる。装備スロット占有しないので、SPの有る全クラスに対応。

●Slavers of the Shrieking Mine - Level 10
Resonant Guard Suit - +4 Studded Leather, Sonic Guard, Lesser Sonic Resist, -5 Move Silently
Ring of the Ancestors - Raise Dead 1/day, Good Alignment required
Shrieking Star - +4 Morningstar, Roaring, Sound Burst 1/day

★Ring of the Ancestors これまたTF前提の追加ユニーク。回しも慣れてるので早いかも。

●Festival Coin Rewards
10 Beholder Gingerbread Cookie - Telekinesis (self only) (2 silver coins)
Candy Cane Wand - Heal Moderate (self only) (2 silver coins)
Cupcake - Heal Light (3 copper coins)
Daanvi, The Perfect Order Jelly Cake - Good Hope (self only) (2 silver coins)
Dal Quor, the Region of Dreams Jelly Cake - Mnemonic Enhancer (3 copper coins)
Dolurrh, The Realm of the Dead Jelly Cake - Death Ward (2 silver coins)
Fernia, The Sea of Fire Jelly Cake - Fire Shield (fire version) (level 12 caster) (1 gold coin)
Festival Twig - Does nothing (3 copper coins)
Irian, The Eternal Day Jelly Cake - Raise Dead (1 gold coin)
Kythri, the Churning Chaos Jelly Cake - Acid Rain caster (level 8) (1 gold coin)
Lamannia, the Twilight Forest Jelly Cake - Rage (level 12 caster) (2 copper coints)
20 Lumps of Coal - Dart (Bludgeon) (3 copper coins or 2 silver coins)
Mabar, the Endless Night Jelly Cake - Fear (Level 12 caster) (2 silver coins)
Queen Lailat, the Marilith Gingerbread Cookie - Protection from Evil (level 10 caster) (3 copper coins)
Risia, the Plane of Ice Jelly cake - Fire Shield (cold version) (level 12 caster) (1 gold coin)
Shavarath, the Battleground Jelly Cake - Heroism (level 12 caster) (2 silver coins)
Syrania, the Azure Sky Jelly Cake - Feather Fall (level 12 caster) (3 copper coins)
Thelanis, the Faerie Court Jelly Cake - Eagle's Splendor (3 copper coins)
Velah, the Red Dragon Gingerbread Cookie - Fire Resist (level 8 caster) (3 copper coins)
Warforged Titan Gingerbread Cookie - Shield (level 6 caster) (3 copper coins)
Xoriat, the Realm of Madness Jelly Cake - Otto's Dance Sphere (level 12 caster) (2 silver coins)
Unique Named Items (Like Sunblade) (1 gold coin)
いくつかピックアップ

■Shiledの呪文がForce Missileを防いでいる件
3.0までは貫通で、3.1からなぜか防ぐ事になってしまってます。ザワビリベンジのイフリート等。たぶん修正

■エフィカシー6系の効果
6レベルスペルのBlade barrierとかDisintigrateに効いていない件、近日修正

■QuarterstaffとTHF Feat
THFのかすりダメージ上昇系は、Quarterstaffには働きません。分類は
unarmed (no feats at present)
one-handed (no feats at present)
two-handed (THF feat line)
dual-wielding (TWF feat line, TWD)
staff (no feats at present)
shield-bashing (improved shield-bash)
という事で、スタッフは現状Feat適用無し。

■スレナル東3
コイルにバフ、キュア入れられるように!ただ、レイズは出来ないまま。Mod4以降の変更。待てる方に。
>コイルにバフ、キュア入れられるように!
すげーw
Mod3.2でアナウンス無しでスペルストアがドロップしない仕様に変更されました。

既存のリングの仕様自体に変更の可能性もあって、相場は流動的な感じです。完全にゴミ化する可能性もあるとされてます。

暴騰の可能性も残されているので、薄い確率にかけて、日本サーバーで残された時間をスペルストアのファームに費やしてしまうという手も有りかも。

私が読んだ限りでは、『将来的に』スペルストアを持っていなければパーティに入れないとか、そういった事態が発生するのを防止するために、今の間に抹消した。という感じです。もう出土しないなら、不公平なので既存のリングに修正を入れろという意見も強いので、先行きは不透明ですが。
Whisperdoomついにオープン。ユニークは
Crystallized Widow's Eye - Trinket, Power 10, Spot +10 (standard)
Widows Weave Cloak - Acid Resistance, Lesser Spearblock, Web Immunity, Proof Against Poison (Goblet)
Widowblight - +1 Sickle, Paralyzing (Historical Papers)
新スペルくる!

Aid, Mass
Level: Clr 3
Components: V, S, DF
Target: Friend, Self
School: Enchantment
Duration: 1 min/level

This spell functions like Aid, except that it affects multiple targets and each target gains temporary hit points equal to 8 + 1 per caster level (max 8+15).


Contagion
Level: Clr 4, Wiz/Sor 4
Components: V, S
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: Instantaneous

Infects a living enemy with the chosen disease, which strikes immediately and deals damage to one or more attributes. A successful Fortitude save negates the damage.


Enervation
Level: Wiz/Sor 4
Components: V, S
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: Instantaneous

A black ray of crackling negative energy suppresses the life force of any living creature it strikes, granting an enemy 1d4 negative levels. If the target has as many negative levels as its Hit Die, it dies. Each negative level gives a creature -1 penalty on attack rolls, saving throws, skill checks, ability checks, and effective level. Negative levels stack.


Fire Trap
Level: Wiz/Sor 4
Components: V, S, M
Target: Positional
School: Evocation
Duration: 1 min or until triggered

Creates a trap that wards an area. When an enemy triggers the spell by entering the area, a fiery explosion does 1d4 fire damage +1 per caster level (max 20). A successful Reflex save reduces the damage by half.


Freedom of Movement
Level: Rgr 4, Brd 4, Clr 4
Components: V, S, M, DF
Target: Friend, Self
School: Abjuration
Duration: 1 min/level

This spell enables an ally to move and attack normally for the duration of the spell, even under the influence of magic that normally impedes movement, such as paralysis, petrification, entanglement, or solid fog.


Ghoul Touch
Level: Wiz/Sor 2
Components: V, S, M
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: 1d6+2 rounds

This spell imbues your touch with negative energy, allowing you to paralyze a single living humanoid. The subject then exudes a carrion stench that causes nearby living creatures to become sickened. Creatures that are immune to poison are unaffected by the stench. A successful Fortitude save negates both effects.


Hold Animal
Level: Rgr 2
Components: V, S
Target: Foe
School: Enchantment
Duration: 1 round/level

An animal becomes paralyzed and freezes in place. It is aware, but can take no actions for a maximum of 6 seconds per caster level. The enemy may attempt to make a new Will save every 3 seconds.


Magic Circle Against Evil
Level: Clr 3, Wiz/Sor 3, Pal 3
Components: V, S, M/DF
Target: Self
School: Abjuration
Duration: 1 min/level

Casts Protection From Evil on multiple targets, granting a +2 deflection bonus to AC and a +2 resistance bonus to saves versus attacks from evil creatures. Targets are also warded from magical mental control and compulsions.


Recitation
Level: Clr 4
Components: V, S, DF
Target: Self
School: Conjuration
Duration: 1 round/level

Gives special favor to allies, giving a +2 luck bonus to attack rolls, Armor Class, and saves.


Shadow Walk
Level: Brd 5, Wiz/Sor 6
Components: V, S
Target: Self
School: Illusion
Duration: 1 min/level

Transports you to the edge of the Material Plane where it borders the Plane of Shadow. While this spell is active, you move much faster than normal and your outline appears faint and you are harder to hit. Attacking another creature or otherwise interacting with objects shunts you back to the Material Plane.


Shield of Faith, Mass
Level: Clr 4
Components: V, S, M
Target: Friend, Self
School: Abjuration
Duration: 1 min/level

Casts Shield of Faith on multiple targets, creating a shimmering, magical field around allies that averts attacks, giving a +2 deflection bonus to AC. This bonus is increased by 1 for every 6 caster levels.


Snare
Level: Rgr 2
Components: V, S, DF
Target: Positional
School: Transmutation
Duration: 1 min until triggered

Creates a snare that, when triggered, entangles a single enemy. An entangled creature may attempt to make a Strength save each round to escape. Incorporeal creatures and oozes cannot be caught in the snare.


Spike Growth
Level: Rgr 2
Components: V, S, DF
Target: Positional
School: Transmutation
Duration: 1 min/level

Creates hard and pointed vegetation injures the feet and legs of enemies that pass over it, slowing movement and causing 1d4 piercing damage per round. A successful Reflex save negates the slow.


Summon Nature’s Ally I
Level: Rgr 1
Components: V, S, F/DF
Target: Positional
School: Conjuration
Duration: 1 min

Summons a wolf to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Nature's Ally spell for 1 minute.


Summon Nature’s Ally II
Level: Rgr 2
Components: V, S, F/DF
Target: Positional
School: Conjuration
Duration: 2 min

Summons a hyena to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Nature's Ally spell for 2 minutes.


Summon Nature’s Ally III
Level: Rgr 3
Components: V, S, F/DF
Target: Positional
School: Conjuration
Duration: 3 min

Summons a lioness to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Nature's Ally spell for 3 minutes.


Symbol of Pain
Level: Clr 5, Wiz/Sor 5
Components: V, S, M
Target: Positional
School: Enchantment
Duration: 1 round/level after triggered

You scribe a potent rune of power in the air. When the symbol is activated by a target approaching, all nearby targets suffer wracking pain that imposes a -4 penalty on attack rolls, skill checks, and ability checks. A successful Fortitude save negates this effect.


Tenser’s Transformation
Level: Wiz/Sor 6
Components: V, S, M
Target: Self
School: Transmutation
Duration: 1 round/level

Causes the caster to become a virtual fighting machine - stronger, tougher, faster, and more skilled in combat. Your mind-set changes so that you relish combat and you can't cast spells. You gain a +4 enhancement bonus to Strength, Dexterity, and Constitution, a +4 natural armor bonus to AC, a +5 competence bonus on Fortitude saves, and proficiency with all simple and martial weapons. Your base attack bonus equals your character level (which may give you multiple attacks).


Wild Instincts
Level: Rgr 3
Components: V, S, DF
Target: Self
School: Divination
Duration: 1 min/level

You sharpen your instincts and your awareness of immediate surroundings, giving a +10 Insight bonus on Listen and Spot checks.
注目株を何点か。

●Shadow Walk
Rush系とは相性が最高の予感。

●Tenser’s Transformation
笑えそう。DDOとは相性良さそう。
新エンハンス計算用ツール、早速来てます
http://perfectweb.org/ddo/DDO_Enhancements.zip
新スペル、7レベル分
http://www.ddo.com/forums/showthread.php?t=89428

Control Undead
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, S, M
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: 1 min/level

Control is granted over the enemy undead, forcing it to fight for you. Controlled undead get an additional saving throw every 2 minutes. A successful Will save negates this effect.


Delayed Blast Fireball
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, S, M
Target: Foe, Positional
School: Evocation
Duration: Instantaneous

Creates a ball of fire that detonates on impact, causing an explosion of flame that does 1d6 per caster level (max 20d6) damage to targets around it. A successful Reflex save reduces the damage by half.


Destruction
Level: Clr 7
Components: V, S, F
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: Instantaneous

Raw destructive power is channeled to utterly annihilate an enemy, killing them instantly or causing 10d6 damage with a successful Fortitude save.


Finger of Death
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, S
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: Instantaneous

Slays one living enemy. Those that succeed a Fortitude saving throw instead are dealt 3d6 damage.


Greater Teleport
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, M
Target: Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Teleports you and all nearby allies to one of a variety of locations.


Hold Person, Mass
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, S, F/DF
Target: Foe
School: Enchantment
Duration: 1 round/level

Casts Hold Person on multiple targets.


Invisibility, Mass
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, S, M
Target: Friend, Self
School: Illusion
Duration: 1 min/level

Casts Invisibility on multiple targets, causing them to vanish from sight, even darkvision. Attacking a target will remove the effect.


Power Word: Blind
Level: Wiz/Sor 7
Components: V
Target: Foe
School: Enchantment
Duration: see text

A single word of power is uttered, causing your target to become blinded. Creatures with 100 current HP or less are permanently blinded, creatures with 101 to 200 current HP are blinded for 1d4+1 minutes, creatures with 201 to 400 current HP are blinded for 1d4+1 rounds. Creatures with more than 400 current HP are unaffected by this spell.


Restoration, Greater
Level: Clr7
Components: V, S, M
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Cures all temporary ability damage, restores all negative levels suffered from energy drain, and eliminates fatigue, exhaustion, confusion, and insanity suffered by the ally.


Restoration, Mass
Level: Clr 7
Components: V, S, M
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Casts Restoration on multiple targets, curing all temporary ability damage, restoring a single negative level suffered from energy drain, and eliminating fatigue or exhaustion suffered by allies.


Resurrection
Level: Clr 7
Components: V, S, M, DF
Target: Friend
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Resurrects the target with half hitpoints.


Spell Resistance, Mass
Level: Clr 7
Components: V, S, DF
Target: Friend, Self
School: Abjuration
Duration: 1 min/level

Casts Spell Resistance on multiple targets, warding allies with a Spell Resistance of 12 plus 1 per caster level.


Summon Monster VII
Level: Clr 7, Wiz/Sor 7
Components: V, S, F/DF
Target: Positional
School: Conjuration
Duration: 7 minutes

Summons an efreeti to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Monster spell for 7 minutes.


Symbol of Stunning
Level: Clr 7, Wiz/Sor 7
Components: V, S, M
Target: Positional
School: Enchantment
Duration: 1 round/level after triggered

You scribe a potent rune of power in the air. When the symbol is activated by a target approaching, all nearby targets are stunned for 6d6 seconds or until the Symbol expires. A successful Will save negates this effect.


Symbol of Weakness
Level: Clr 7, Wiz/Sor 7
Components: V, S, M
Target: Positional
School: Necromancy
Duration: 1 round/level after triggered

You scribe a potent rune of power in the air. When the symbol is activated by a target approaching, all nearby targets take 3d6 points of Strength damage. A successful Fortitude save negates this effect.


Waves of Exhaustion
Level: Wiz/Sor 7
Components: V, S
Target: Foe
School: Necromancy
Duration: Permanent

Waves of negative energy cause all living creatures to become exhausted. Exhausted creatures take a -6 penalty to strength and dexterity.


New for Bards

Cure Light Wounds, Mass
Level: Brd 5, Clr 5
Components: V, S
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Grants Cure Light Wounds on multiple targets.


Dispel Magic, Greater
Level: Brd 5, Clr 6, Sor/Wiz 6
Components: V, S
Target: Foe
School: Abjuration
Duration: Instantaneous

Removes ongoing spells that have been cast on a target. You must make a caster level check of 1d20 + your caster level (maximum +20) versus 11 + the spell's caster level to remove an effect.


Heroism, Greater
Level: Brd 5, Sor/Wiz 6
Components: V, S
Target: Friend, Self
School: Enchantment
Duration: 1 min/level

Imbues a single ally with great bravery and morale in battle, gaining a +4 morale bonus on attacks, saves, and skill checks. The target also receives temporary hit points equal to the caster level and immunity to fear.


Mind Fog
Level: Brd 5, Sor/Wiz 5
Components: V, S
Target: Positional
School: Enchantment
Duration: 2d6 rounds

Produces a bank of thin mist that weakens the mental resistance of those caught in it, giving a -10 penalty to Will saves. A successful Will save negates this effect.


Shadow Walk
Level: Brd 5, Wiz/Sor 6
Components: V, S
Target: Self
School: Illusion
Duration: 1 min/level

Transports you to the edge of the Material Plane where it borders the Plane of Shadow. While this spell is active, you move much faster than normal and your outline appears faint and you are harder to hit. Attacking another creature or otherwise interacting with objects shunts you back to the Material Plane.


Suggestion, Mass
Level: Brd 5, Sor/Wiz 6
Components: V, M
Target: Foe
School: Enchantment
Duration: 1 round/level

Casts Suggestion on multiple enemies.


Summon Monster V
Level: Brd 5, Clr 5, Sor/Wiz 5
Components: V, S, F/DF
Target: Positional
School: Conjuration
Duration: 5 min

Summons an earth elemental to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Monster spell for 5 minutes.


New for Paladins

Break Enchantment
Level: Brd 4, Clr 5, Pal 4, Sor/Wiz 5
Components: V, S
Target: Foe
School: Abjuration
Duration: Instantaneous

Affected allies in an area are freed from harmful enchantments, transmutations, and curses. You must make a caster level check of 1d20 + your caster level (maximum +15) versus 11 + the spell's caster level to remove an effect.


Cure Serious Wounds
Level: Brd 4, Clr 5, Pal 4, Rgr 4
Components: V, S
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Positive energy is channeled to heal serious wounds of your target or damage undead for 3d8 hit points +1 per caster level (max +15).


Deathward
Level: Clr 4, Pal 4
Components: V, S, DF
Target: Friend, Self
School: Necromancy
Duration: 1 min/level

Grants an ally an immunity to death spells and effects, energy drain, and negative energy effects.


Neutralize Poison
Level: Brd 4, Clr 4, Pal 4, Rgr 3
Components: V, S, M/DF
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: 1 min/level

Detoxifies any sort of venom in an ally, causing him to suffer no additional effects from the poison. Additionally, it immunizes the ally from any poison he is exposed to during the duration of the spell.


Restoration
Level: Clr 4, Pal 4
Components: V, S, M
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Cures all temporary ability damage, restores a single negative level suffered from energy drain, and eliminates fatigue or exhaustion suffered by the ally.


New for Rangers

Cure Serious Wounds
Level: Brd 4, Clr 5, Pal 4, Rgr 4
Components: V, S
Target: Friend, Self
School: Conjuration
Duration: Instantaneous

Positive energy is channeled to heal serious wounds of your target or damage undead for 3d8 hit points +1 per caster level (max +15).


Freedom of Movement
Level: Rgr 4, Brd 4, Clr 4
Components: V, S, M, DF
Target: Friend, Self
School: Abjuration
Duration: 1 min/level

This spell enables an ally to move and attack normally for the duration of the spell, even under the influence of magic that normally impedes movement, such as paralysis, entanglement, or solid fog.


Longstrider, Mass
Level: Rgr 4
Components: V, S, M
Target: Friend, Self
School: Transmutation
Duration: 1 min/level

Casts Longstrider on multiple targets, increasing base run speed of allies by +15%.


Summon Nature’s Ally IV
Level: Rgr 4
Components: V, S F/DF
Target: Positional
School: Conjuration
Duration: 4 minutes

Summons a razor cat to fight for you for a brief time. Casting this spell locks out casting any other Summon Nature's Ally spell for 4 minutes.
ぱっと見、Greater Teleportがヤバ目。ダンジョン内の位置を指定できるなら面白い。

パラディン用新スペルは、ちょっと微妙。ピュアで14まで上げるメリットは低いかも。

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