mixiユーザー(id:8766091)

2017年02月22日00:25

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eBayでの買い物、品物届かず、返金

 1月初めにeBayでヘッドホンアンプ用にケースを香港の業者から購入した。
「2月初旬までには荷物を届ける」とあったので、気長に待っていたが、
届かない。そこで、2月15日eBay経由で催促したら
eBayからは以下の連絡が来た。
Your request is open in the Resolution Center.
Hi zzzz
Here's what just happened:

We're sorry to hear that you haven't received "Aluminum PCB instrument Box Enclosure Case".
You've opened a request, and we've notified the seller that you've requested a shipping status update for the item.

Here's what you need to do next:

Please allow a few days for the seller to respond to
http: //xxxxxxx in the eBay Resolution Center.

If the seller doesn't respond or if you aren't satisfied with the seller's
response to your request by Feb 17, 2017, please let us know. On that date,
you can escalate your request to eBay Customer Support. A customer support agent will then review your request and get back to you with a decision within 48 hours.

What you should know:

If we don't hear from you by Mar 15, 2017, we'll assume that things have
been resolved, and your request will be closed. Note that once a request is
closed, you won't be eligible for a refund through the eBay Money Back
Guarantee for the item.
 17日までに業者から連絡が無かったらeBayに知らせてくれ、
しからば2日以内にeBayとして結果を知らせるとのこと。
3月15日までに、こちら(私)から連絡が無ければ問題は解決したとしてそれ以降の権利は喪失する。

 業者からはナシのつぶてだったので、昨日、その旨、eBayに報告したら
eBayより
以下連絡があった。
xxxxx(業者) just sent you a refund

2017 Feb 20 13:43:44 JST | Transaction ID: YYY

Dear zzzz,

xxxxx just sent you a full refund of £x.xx GBP for your purchase.
If you have any questions about this refund, please contact xxxxx.
The refund will go to the card you paid with.
To see all the transaction details, please log into your PayPal account. It may take a few moments for this transaction to appear in your account.

 ということで、
無事返金された。



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