http://www.progarchives.com/Review.asp?id=273891&utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter&utm_campaign=PA+Reviews&utm_content=TwitterLatest Canterbury Scene Music Reviews
最新のカンタベリー場面音楽レビュー
Downwind
風下
Gong Canterbury Scene
ゴングカンタベリー場面
Review by snobb
snobbによるレビュー
Special Collaborator Jazz Rock/Fusion
特別な共同制作者ジャズ・ロック/Fusion
First Pierre Moerlen's Gong album.
最初に、ピアーMoerlenのGongアルバム。
Studio Album, 1979
スタジオアルバム、1979
Very transitional work.
非常に過渡的な仕事。
Having it's roots in two previous great Gong jazz fusion albums, it shows the direction Pierre Moerlen will choose for his Gong-related project in future decades.
それを持つのは、前の2個のすばらしいGongジャズ溶融アルバムのルーツです、それはピアーMoerlenがこれから10年間彼のGong関連のプロジェクトに選ぶのを方向に示しています。
Some musicians are still from previous Gong's line ups, few guests are participated as well (Steve Winwood and Mike Oldfield between others), and even from their names you can expect the direction . Yes, it is still jazz-rock, but with many r'n'b, blues-rock and Latin elements.
何人かのミュージシャンがまだ前のGongの顔触れから来ています、そして、わずかなお客様としてよく参加されます、そして、(他のものの間のスティーブ・ウィンウッドとマイク・オールドフィールド)彼らの名前からさえ、あなたは指示を予想できます。はい、それでも、ジャズ・ロックですが、多くのr'n'b、ブルースロック、およびラテン語要素でそれはそうです。
Many straight forward rock vocals and even terrible version of Santana's "Jin-Go-Lo-Ba " presented there.
多くのまっすぐな前進の岩石のボーカルとそこに提示されたサンタナの「秦碁の最低気温Ba」のひどいバージョンさえ。
From other hand, some songs are obviously better, and it looks they were recorded still at the time of Gazeuse or Shamal.
他の手から、いくつかの歌が明らかにより良いです、そして、記録されたスチール写真がGazeuseかShamal時点であったなら、それはそれらに見えます。
As a result, very mixed impression.
結果、非常に複雑な印象として。
Something like 50/50 between Gong, and what later will be cheese Gong imitation ( under Pierre Moerlen's Gong name).Still possibly the best album of this side-track project.
Gongと、後でチーズGongイミテーション(ピアーMoerlenのGong名の下の).Stillにことによると最もよくなることの間の50/50のようなこの側線プロジェクトのアルバム。
Not as good as any previous Gong work, but still listenable album.
まだ耳に心地よい、どんな前のGongも働いているのと同じくらい良いのではなくアルバム。
Possibly, will attract those with love to softer, polished and slightly cheese jazz fusion.
ことによると、愛をこめてそれらにより柔らかい状態で引きつけて、つやが出て、ジャズ溶融をわずかにやめるでしょう。
>ノブりんさま。
勘違いさせちゃってごめんなさい。
レヴューはなんでもよかったのですが、
Twitterでフォローしているhttp://www.progarchives.comに、新レヴューがでたよって知らせがあり、Pierre Moerlen's Gong album っていうのが目に付いたので、できたてほやほやのレヴューを載せました。
By JOHN W. PATTERSON
Published: July 1, 2000 John W. Patterson
View Profile | Contact John
Yeah I now, this release is a bit on the older side of things but great fusion is ageless and a joyful listen no matter when it is discovered. The group Gong has mutated itself gladly through an endless morph of musicians. From deep in the way-back machine’s files we find You with Steve Hillage on axe to its days with fusion legend Allan Holdsworth on Expresso and with Bon Lozaga riffing it up on Time is the Key the spectrum is spanned. Out of Gong’s forehead doth sprout Gongzilla — a delightful little fusion-critter of curious seeds.
This release, Suffer features Bon Lozaga and Allan Holdsworth on awesome guitars. Most compositions are very Gong-ish in the Expresso period and vibes/marimba by Gong-cornerstone band mate, Benoit Moerlen, firmly places the sound in Gongfusionland. Ex-Gonger, Hansford Rowe handles the basslines deftly. Bobby Thomas is primary percussion with Lionel Cordew, Vic Stevens, and Ben Perowsky, (Lost Tribe), on drums. Samuel Rowe does a 10-second long outro of French vox — a Gong-weirdism.
Eleven songs carry you through heavy-hitting fusion blow-outs, “Gongzilla”, to mellow jazz gems, “Sing”,, and even dreamy drifts, “Allan Qui?”, through introspective soundscapes. When you are about to pass out in somnambulistic bliss of Bon Lozaga’s guitar wizardry, Holdsworth explodes into his typical volcanic caldera of molten jazz rock. Excellent cut this “Allan Qui?” turns out to be! I cease praising this release. Go find out for yourself fusion fan. You won’t be disappointed.