1. Provide desktop support for users(日本人のお客様に対しデスクトップに生じた問題を日本語でサポート)
2. Support Windows OS, MS-office, MS-Outlook, and client specific applications(Windows OS, MS-office, MS-Outlookやお客様の特定のアプリケーションをサポート)
3. Troubleshoot and resolve(トラブルシュート、問題解決)
4. Escalate and coordinate with other IT departments as required(別のIT部門へ問題をエスカレーション)
5. Japanese to English and vice versa translation(日本語から英語の翻訳。その逆も然り)
6. Any other work assigned by the Supervisor(上司から与えられた業務等)
7. Support through telephone(電話を通してのサポート)
8. Working hours (Monday to Friday excluding Japan public holiday) and on future shift schedule as and when necessary(就業時間:日本の祝日を除く月曜日から金曜日と必要時にはその他出勤も有り)
9. Usual time: 8 am to 5 pm MY time and Energy saving time: 7:30 am to 4:30 pm MY time(就業時間:8時〜17時(マレーシア時間))
Mandatory Skills(必要なスキル):
1. Japanese speaking, writing and comprehension skills(日本語の読み書き、理解力がある方)
2. To be able to communicate with customer in business field(ビジネスシーンでお客様とコミュニケーションが取れる方)
3. Can explain and understand all the details of description of both verbal and written Japanese and catch the points(日本語で詳細な説明ができ、要点を理解できる方)