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開催終了スタートアップメトリクス革命 セミナー&交流会

詳細

2008年12月14日 17:06 更新


スタートアップメトリクス革命 セミナー&交流会
Startup Metrics Revolution Seminar & Networking Event with Dave McClure

=== セミナー Seminar ===
日本語通訳があります。English with Japanese interpretation
参加費 Price 10、000円 10,000 yen
日付 Date: 12月19日(金) 午後2時〜6時 (Fri. 19 Dec, 2pm-6pm), 10,000 yen
場所 Venue: 東宝ビル別館 ホール204 (Touhou Bldg. Bekkan, Hall 204)
渋谷駅から徒歩5分 (5 mins. on foot from Shibuya Station)
〒150-0002 東京都渋谷区渋谷2-18-3
http://www.tsrental.jp/location/touhou/map.html

=== Networking ===
日付 Date: 12月19日(金) 午後7時〜10時 (Fri. 19 Dec, 7pm-10pm)
参加費 Price 4000円 4,000 yen
場所 Venue: 未定 渋谷周辺 (登録した方にメールでお知らせします)
TBD Shibuya area (Will notify registrants by email)

事前登録・支払い必要 Pre-Registration/Payment Required:
http://www.tokyo2point0.net/page/event-registration

ご質問があれば、startupmetrics@cvp.jp に連絡してください。
Please send any questions to startupmetrics@cvp.jp

セミナーの概要

シリコンバレーは今再びリブートしています。アメリカの経済が混迷を強める中、シリコンバレーでは以前と比べてかなり小額の資本で起業する企業家達が増えています。“ウェブ2.0”起業モデルが成熟するにつれ、より科学的&メトリクス的アプローチを活用したネット起業が見られるようになり、また資金やオペレーショントに対してもよりコストコンシャスなアプローチが見られるようになってきました。100万ドル(中には10万ドル以下)以下で製品を生産出来る者も現れ、そして彼らはstartup dashboardやウェブの分析ツールを使いユーザーの行動や製品の使用例、フィーチャのコンバージョン、マーケティングの効果等を計ります。またRAD(Rapid Application Development)やfast iteration cycles、マルチベリエイトテストツールを用いて製品のフィーチャやマーケティング手法をオプティマイズします。

もしあなたがスタートアップ・アントレプレナー、開発者、投資家、またはテクノロジー・ビジネス・エグゼクティブなら、この3時間のレクチャーとワークショップで、あなたに最適なビジネスメトリクスをあたなの会社に当てはめる方法を学ぶことが出来ます。ワークショップではまず、いかにスタートアップメトリクスの5つのステップモデル(Acquisition、Activation, Retention, Referral, Revenue) を使うかに焦点を当てます。モデルの利用法、あなたのビジネスへの活用方を学び、さらに5〜10の企業例を使った起業評論を行います。タイプの異なる起業例を通してモデルの適用例や変化例を学ぶ予定です。

カバーするトピック:
簡単なユーザー・コンバーション・ダッシュボードの作り方、会社&製品説明キャッチコピー語彙、マーケティング手法の選択と評価、ホームページのランディングページのテストと最適化、ユーザーをつなぎとめるemail戦略、投資家を惹きつけるビジネスモデル構築方

プロファイル

デーブ・マクレアーは約20年シリコンバレーでソフトウェア開発者、起業家、起業家アドバイザー、エンジェル投資家、ブロガー、インターネット・マーケティング専門家として活躍しています。現在は起業家にマーケティング、商品戦略、スタートアップメトリクスについての助言を中心に活動しており、以下の企業のアドバイザー、または投資家でもあります。
CanopyFinancial, Eventvue, HealthUnity, KissMetrics, Mashery, Mint,Oortle (PhotoPhlow), RichRelevance, 750Industries, SimplyHired, SlideShare,Spock, TeachStreet, TipMobile, TradeVibes, Twilio.
また氏はStartup2Startupを設立し、STARTonomics, Graphing Social Patternsのコンフェランスを議長として開催し、またWeb 2.0 Expo (SF)の共同議長、スタンフォード大学social networking application platforms & viral metricsのゲスト講師も務めております。更にマイクロファイナンス・アクセレレイターUnitus委員、マイクロファイナンス機関Kiva.orgのアドバイザー、そしてSilicon Valley Microfinance Networkの共同設立者も務めております。


Seminar Overview

Silicon Valley is re-booting... again. As the rest of the US economy gets turned upside-down, startups in silicon valley are getting used to a lot less capital, and a lot more numbers. The "Web 2.0" startup model has matured, and internet startups are now applying a more scientific & metrics-oriented approach to their business, and a more cash-conscious approach to funding & operations. The best startups now build products on a budget of less than $1M (some for under $100K), and use startup dashboards & web analytics tools to measure user behavior, product usage, feature conversion, and marketing effectiveness. They also use rapid development, fast iteration cycles, and a/b / multivariate testing tools to optimize product features & marketing programs.

If you are a startup entrepreneur, developer, investor, or technology business executive, this 3-hour lecture & workshop will show you how to put together your own business metrics framework for your startup or company. The workshop will focus primarily on how to use a simple 5-step model for startup metrics (Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue) to make better product & marketing decisions. We'll show you how the model works, how to apply it to your business, and we'll do live "Startup Makeover" reviews for 5-10 companies. Examples & variations on the model will be explored for several types of startups, and we'll cover the following topics: creating a basic user conversion dashboard, defining your company & product keyword vocabulary, selecting & evaluating marketing channels, testing & optimizing landing pages, setting up simple email strategies for user retention, and designing a business model that will attract investors.

Speaker Profile

Dave McClure has been geeking out in Silicon Valley for almost twenty years as a software developer, entrepreneur, startup advisor, angel investor, blogger, & internet marketing nerd. He is an advisor or investor for Mint, SlideShare, TradeVibes, TipMobile, Oortle/PhotoPhlow, 750 Industries, KissMetrics, Spock, TeachStreet, Eventvue, RichRelevance, Mashery, Simply Hired, HealthUnity, & Canopy Financial. His current passion is helping startups with internet marketing, product strategy, and startup metrics.

Dave is the program chair for STARTonomics, a conference on startup metrics, and the founder & organizer of Startup2Startup, a monthly dinner series for Silicon Valley entrepreneurs & investors. He has previously been a conference chairperson for Graphing Social Patterns, and Web 2.0 Expo. He has been a guest lecturer on social networks, application platforms, & viral metrics at Stanford University. Dave is a board member for microfinance accelerator Unitus, advisor to microfinance lender Kiva.org, and a co-founder of the Silicon Valley Microfinance Network.

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  • 2008年12月19日 (金)
  • 東京都
  • 2008年12月17日 (水) 締切
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参加者
1人