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2019年05月08日23:59

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園児事故で思う 左足ブレーキの利点

 容疑者「前をよく見ていなかった」 大津の園児死亡事故
https://news.mixi.jp/view_news.pl?media_id=168&id=5611186&from=home

 亡くなった男女二人の園児が、未だ2歳。意識不明で重体の坊やも2歳とは
余りにも痛まし過ぎる。ご両親やご親族の悲嘆・・、想像するだに泣けてしまう。

 この事故で思うのだが、打つけられた運転手や 打つけた方も、ブレーキ操作を
咄嗟に行なっていたら、そして、常時、ブレーキ操作を左足で踏む習慣でいたら、
事故はここまで酷くなってなかったのではないか、と思えてならない。

 自動車学校では、マニュアル車もオートマ車も、ブレーキは右足で踏むよう指導
される。しかし、オートマ免許はオートマしか運転しない。左足は全く使わない。
それなら ブレーキとアクセルを、左右分業にして指導すべきだろう。

 左足ブレーキの利点は、アメリカでは、1975年にConsumer Report 誌に出ていて
実験テストは1965年には確定している事実。なのに日本では、未だに旧態依然として、
右足だけで 全く違う動作をさせ続けている。何故、何の疑問も持たないのだろう。

 オートマ専用免許なら、左右の足で分業に出来る。そうなれば 踏み違いも無くなる。
左ブレーキなら左足はスタンバイしてるので、パニック時でも、迷いもなく、即座に
ブレーキを目一杯 踏める。右足をブレーキに移す時間の分、制動距離も短くなる。

 でも、右足に拘る人は多く、県の運転試験場で話しても、鼻で嗤って取り合って
くれない。右足の踏み替え時間など知れてる と思うかも知れないが、その秒単位で
制動距離が違い、事故の有無や死傷の違いに繋がれば、左足ブレーキにすべきと思う。

 そんなの嘘だ と思う人は、1975年の記事を転記したので、読んで欲しい。
AT車免許で左足ブレーキを教えないのは、警察庁と教習所の怠慢であり罪だろう。
告訴すれば、必ず勝訴すると思う。告訴される前に、授業に取り入れて欲しい。

Should you brake with the left foot ?
 For years, brake pedals on most cars with automatic transmissions have
been designed to allow braking with the left foot. Furthermore, many novice
drivers instinctively use the left foot for braking. And why not? Since we
have two feet, why not use them both?

 Of course, left foot braking is impossible in a car with a manual trans
mission, where the left foot is needed to operate the clutch pedal.

 Some organizations and individual safety authorities, however, frown on
left-foot braking in any car. And some driving instructors discourage the
practice-or even forbid it. Whenever CU recommends left-foot braking, we
can count on aflood of mail telling us why we are wrong.

 Critics of left-foot braking point out that lifting the left foot off the floor
and onto the brake pedal takes longer than lifting the right foot off the
accelerator and onto the brake pedal. According to a study performed in
1965 by Dr. EdwinG. Belzer Jr. of the University of New Mexico, and Dr.
Warren J. Huffman of the University of Illinois, that contention is true but
to an insignificant degree.

 Their test showed that a driver's right foot, starting from the accelerator,
was able to reach the brake pedal seven thousandths of a second faster,
on average, than the left foot, starting from the floor. At 60 mph, that
represents less than 7.5 inches difference in stopping distance.

 However, when the left foot was poised directly over the brake pedal, it
could reach the brake pedal, on average, 171 thousandths of a second
quicker than the right foot operating the accelerator, according to the same
study. At 60 mph, that represents 15 feet of stopping distance- possibly the
difference between a collision and a near miss. But what about fatigue from
holding one's left foot poised over the brake pedal ?

 We suggest that drivers place their left foot in the "ready" position only
when they recognize a driving situation that could require quick reaction, as
when following close in heavy traffic, when approaching an intersection or a
schoolzone, or when maneuvering in close quarters. (But be sure not to rest
your foot on the brake pedal while driving.)

 Some critics claim that during hard braking with the left foot, the decele-
ration forces would thrust the driver's right leg and foot forward against
the accelerator. But CU's engineers, who have used their left feet in braking
tests for many years, say they've never had trouble lifting off the accelerator
even during spike (panic-type) stops.

 Left-foot braking is also handy for keeping a car in check when the engine
is idling fast or for keeping a cold, balky engine from stalling while you slow
down for busy intersections.

 Perhaps left-foot braking isn't for everyone. after many years of right-foot
braking. switching might be difficult. Also, if you sometimes drive a car with
a manual transmission, practicing two different braking techniques might be
confusing. However, if you're willing to try left-foot braking, we suggest you
start in a large, empty parking lot or on a very lightly traveled street.

 オートマ車で パニックの時、左足ブレーキは、瞬時にブレーキが踏める。
左足ブレーキなら、踏み違い事故は起きない。制動距離が、右足より短くて済み 早い。
オートマ車しか乗らない人は、左足ブレーキで、事故を最小限にしよう!


 今回の事故で、ぶつけられた人が、打つかる!と思った瞬時、目一杯 ブレーキを
左足で踏んでいたら、フェンスまで激突はしなかったのでは、と悲しくてならない。

 二歳といえば、する事なす事、可愛くて仕方のない時。失われた命は、戻らない。
怪我で一生不具になるのも辛い。二歳でなくても、事故で損傷した遺体は惨すぎる・・。
ブレーキは左足で踏もう! オートマ講習は、絶対、左足ブレーキで教えよう!
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